5 inspirerende voorbeelden van unieke belevenissen die jij kunt creëren

post image

Hoe meer beleving, hoe meer aantrekkingskracht. En hoe unieker de beleving wordt, hoe waardevoller je wordt.
Deze 5 voorbeelden helpen je op weg om juist nu die belevenissen te creëren waarmee jij hoge-marge-gasten trekt.

1: Vind tradities opnieuw uit

Rond de fturkeyeestdagen is de markt weliswaar groot, maar lijken hotels en restaurants het elkaar extra moeilijk te maken door allemaal hetzelfde te doen. Tradities in exact dezelfde vorm herhalen is niet zo spannend en zet je al snel op dezelfde lijn als de concurrentie.
Maar als je tradities net een andere draai geeft, wek je nieuwsgierigheid op én kun je je onderscheiden.
Of ga juist extreem traditioneel en kies bijvoorbeeld voor een grote gevulde kalkoen die aan tafel wordt aangesneden tijdens de kerstdagen.
Hoe kun je jouw kerstmenu, jouw oud & nieuwfeest of feestdagenarrangement boven het maaiveld laten uitsteken?

 

 

 

 

2: Het is winter: ga naar buiten!

Winterterrassen en winterpaviljoens zijn de trend en steeds meer mensen vinden het leuk om juist in de winter dat buitengevoel te krijgen.
Slaag je erin om dat op een bijzondere manier te doen, dan krijg jij de voorkeur, blijven gasten langer en besteden ze meer.
Dus wat kun je doen naast de obligate heaters en warme chocolademelk?
Maak het visueel opvallend en zorg voor echte sfeermakers. Denk bijvoorbeeld aan vuurkorven of glühwein geschonken uit een grote ketel. Ook een zee van kaarsen doet veel.

 

 

 

 

 

Deze foto is van Attrap Reves, Bubble Hotel, waar je van de prachtige natuur kunt genieten in een luxe ‘bubbel’. Met de sneeuw erbij lijkt het bijna alsof je in een grote kerstbal bent beland. Heb jij een plek waar jij ook een VIP-winterbeleving kunt creëren?

 

3: Maak onderscheid tussen mannen en vrouwen

Zodra je burger tastingspecifiek voor mannen of specifiek voor vrouwen een belevenis gaat bedenken, gaat de creativiteit stromen.
En nee, dat betekent natuurlijk niet dat alles voor mannen stoer, zwart en rock’n’roll moet zijn of alles voor vrouwen roze, glitters en schattig. Maar dat er verschillen zijn in voorkeuren, keuzegedrag en dus ook welke belevenis goed in de smaak zal vallen, is zeker.
Neem eens een typische M/V gast in gedachten en brainstorm er eens op los: hoe krijg je ze gemotiveerd voor een extra bezoek?

 

 

 

 

 

4: Maak grote impact met kleine details

Als we denken aan een unieke belevenis, dan denken we al snel aan grote gebaren. Maar juist de kleine details kunnen veel doen, zeker als ze social-media-geniek zijn en dus snel worden gedeeld door je gasten. Ga eens na welke contactmomenten met de gast je net even specialer kunt maken, passend bij jouw concept.
Denk bijvoorbeeld aan een grappige tekst op een servet of een kassabon met bijzondere kortingen. Ook het personaliseren van de belevenis doet veel, zoals een persoonlijke welkomstboodschap voor gasten op de hotelkamer of de naam van de jarige op het dessert geschreven.

burger-wrapper tickets

5: Speel Sinterklaas

Daarmee bedoel ik: geef af en toe een cadeautje als sympathiek gebaar. Het verrast mensen, is social-media-geniek en levert veel goodwill op.

Dit fast pasta restaurant in Brazilië gebruikt bijvoorbeeld nationale vrouwendag om een sympathieke actie te doen voor vrouwen:

 

Deel deze pagina
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone