Doodeng maar supereffectief

post image

Waarom ik blog

(en waarom jij waarschijnlijk niet blogt)

Toen ik net begon met Running Fish, was ik niet gewend om te bloggen.
Ik vond het dus doodeng. Schrijven voor een ander, dat ging me prima af. Maar voor mezelf, poe!
Wie zou dit lezen? Zit hier überhaupt iemand op te wachten? En wat als ik kritiek zou krijgen?
Maar experts bleven me zeggen dat het heel goed was voor mijn bedrijf. Dus ik besloot maar gewoon te beginnen.

 

De impact van bloggen

Inmiddels ben ik bijna 80 blogs verder. Ik vind het nog steeds spannend. En soms heb ik echt geen inspiratie. Dan zit ik erop te zweten. Maar ik blijf het doen.
Ik heb namelijk gemerkt dat het een geweldige impact heeft. Op de lezer én op mij.
Ik ontmoette mensen die ik nooit had leren kennen als ik niet had geblogd.
Ik kreeg de kans om presentaties te geven.
Ik ging aan de slag met ondernemers die anders nooit met mij hadden gewerkt.
Allemaal doordat ik vertelde wat ik te vertellen had.

 

Is bloggen voor je horecabedrijf ook slim?

Ik zeg niet dat jij ook moet gaan bloggen. Sterker nog, ik denk dat bloggen voor de meeste horecabedrijven niet voor de hand ligt.
Maar ik raad je wel aan om je verhaal de wereld in te brengen. En gebruik het internet, daar is het voor!
Kies een manier die bij jou past en doe het gewoon! Niet 1 x of af en toe, als je het niet zo druk hebt. Voortdurend.
Want het doet zoveel voor jou en je bedrijf:

  • Je wordt enorm zichtbaar voor nieuwe potentiële gasten, mensen die echt bij je passen
  • Je krijgt een status als kenner en specialist, dat geeft mensen vertrouwen
  • Je wordt vanzelf beter vindbaar online, zonder ingewikkelde, technische SEO-trucs
  • Je hoeft je zaak niet agressief te verkopen
  • Je marketing wordt veel efficiënter en levert continu gasten, in plaats van af en toe een piek

 

Je verhaal voortdurend vertellen: niet zo makkelijk

Veel van de horecamensen met wie ik werk, vinden het lastig om te kiezen.
En ze weten niet zo goed wat hun verhaal is.
Ze vinden het doodeng om zich zo zichtbaar te maken.
En de tijd ervoor vinden is in het begin echt niet zo gemakkelijk.
Daarom help ik ze daarbij. Samen gaat het sneller en doe je het toch, ook al vind je het moeilijk.

 

Herkansing op di 25 aug als je online workshop gemist hebt

Afgelopen week ben ik in mijn online workshop hier dieper op ingegaan. Ik vertelde over manieren om te bepalen hoe jij je kunt onderscheiden van de concurrent. Op welke doelgroep jij het beste kunt focussen. En hoe je jouw verhaal continu vertelt, zodat je veel meer gasten aantrekt. Zonder te moeten leuren.

Ik kreeg ook heel wat mailtjes van mensen die er echt niet bij konden zijn. Die mensen wil ik de kans geven om alsnog de workshop te volgen.

Op dinsdag 25 augustus om 10.00 uur herhaal ik daarom de online workshop ‘Veel meer Gasten die bij je passen’.
En ja, dat is ook dit keer gratis.
Ben je erbij? Aanmelden >

 

 

Misschien ook interessant voor jou:

Lees ook hoe restaurant Lambieck gasten trekt met een culinaire agenda >

Deel deze pagina
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone