Het nummer 1 communicatie-advies

post image

De afgelopen week was ik bezig een trainingsessie voor te bereiden over promotionele communicatie. Die sessie duurt maar twee uur, dus ik was mijn hersenen aan het pijnigen wat nu echt het allerallerallerbelangrijkst was om te weten over de werking van communicatie.
Creativiteit dacht ik eerst, want daarmee val je op en kun je de meest droge boodschap nog laten landen.
Nee wacht, je verplaatsen in je doelgroep natuurlijk. Dat zorgt ervoor dat je verhaal interessant is voor de lezer.
Of is het keuzes maken: niet meer dan één boodschap tegelijk overbrengen en zo de aandacht naar jouw zaak leiden?
Stuk voor stuk allemaal zeer waardevolle adviezen die ik iedere horecaondernemer zou willen meegeven.

Vertel je verhaal

Uiteindelijk heb ik voor een ander nummer 1 advies gekozen. In mijn gesprekken met horecaondernemers doorklinkt hoe trots ze zijn op hun zaak. Dat inspireert keer op keer.
Daarom luidt mijn nummer 1 advies: vertel gewoon je verhaal, vanuit je hart. Wees trots op je zaak en op datgene wat jouw zaak bijzonder maakt. Hebben jullie de beste cocktails van het land? Of is jullie locatie het ultieme ontspaningsoord? Wat je kracht ook is, vertel het iedereen die het horen wil en geef niet op. Misschien luistert niet iedereen en velen zullen je vaker en op allerlei manieren moeten horen voor ze je gaan geloven. Geeft niets. Er gebeurt wel iets, ook al merk je het niet direct.

Natuurlijk, er valt nog heel veel meer te zeggen over effectieve communicatie. Maar dat hoeft je niet tegen te houden alvast te beginnen, op de ruiten van je zaak, in de bevestigingsmail aan je gast of gewoon in gesprek op het terras. Vertel enthousiast je verhaal en word de evangelist van je eigen zaak. Zo, als dat geen Paasverhaal is!

Wil je alvast wat meer tips? Lees dan ook ‘Waarom veel promoties niet werken’

Deel deze pagina
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone