Facebook: de 4 meest gemaakte fouten

En hoe jij die fouten vermijdt
post image

Waar gaat het vaak mis met Facebook in de horeca? En hoe kun je die fouten vermijden? Het is vooral een kwestie van je realiseren hoe mensen Facebook gebruiken. In dit artikel de 4 meest gemaakte fouten met Facebook marketing. 

1: Facebook als reclamezuil

Veel horecaondernemers gebruiken Facebook zoals ze een advertentie zouden inzetten: hun aanbod wordt simpelweg vermeld met veel uitroeptekens en woorden als ‘heerlijk’ of ‘prachtig’. Veel mensen ervaren dit als commercieel en opdringerig. Het resultaat is dat het bericht genegeerd wordt of dat mensen je zelfs ‘ontvrienden’. Om succesvol te zijn op Facebook zul je een andere toon moeten aanslaan.

2: Facebook als zendmast

Natuurlijk is het al heel mooi als je erin slaagt om regelmatig relevante berichten te plaatsen. Maar Facebook alleen als zendmast gebruiken is de essentie van Facebook missen. Het is immers een sociaal medium, dus pas als er interactie ontstaat, gebruik je het potentieel. Dat maakt je zaak zichtbaarder bij veel meer mensen en zorgt ervoor dat de drempel tot (herhaal)bezoek lager wordt.

3: Facebook zonder face

Bescheiden als we zijn, komt er van alles voorbij: mooie kamers, prachtige gerechten en schitterende landschappen. Maar wie staat er achter die camera? Wie is eigenlijk de afzender van al dat moois? Uit valse schaamte, angst om ons kwetsbaar op te stellen of gewoon omdat het niet in ons opkomt, laten we niets van onszelf zien. Mensen willen contact met mensen. Als we dus de mensen achter het bedrijf laten zien, wordt onze pagina boeiender gevonden en eerder de moeite waard om te volgen.

4: Facebook wanneer het uitkomt

Laatste bericht: 1 augustus. Bericht daarvoor: 4 juli. Facebook is een vluchtig medium, de ‘houdbaarheid’ van een bericht is vaak niet meer dan een dag. En een zakelijke pagina wordt door Facebook maar aan een klein deel van je fans getoond. Als je wilt dat mensen zich betrokken voelen bij je zaak, enthousiast worden over je aanbod en je (opnieuw) bezoeken is er regelmatig contact nodig. Ja dat kost tijd. Maar gelukkig kan je het zelf heel goed plannen en doen wanneer het jou uitkomt. En het hoeft niet meer te kosten dan een half uur per week.

 

webinar1Gratis webinar: Facebook Half Uurtje

Met een half uur per week wordt Facebook een Gastentrekker

Op maandag 22 september van 13.00-14.00 u organiseer ik een gratis webinar  met als thema ‘Facebook Half Uurtje – Investeer een half uur per week en maak van Facebook een gastentrekker’. Aanmelden >
In dit webinar leer je hoe je met slechts 30 minuten tijd per week continu zichtbaar kunt blijven. Je verleidt mensen om naar je toe te komen, zonder dat je platte verkoop bedrijft of overdreven reclame maakt voor jezelf. Sterker nog, je laat anderen reclame voor jou maken.

Aan de orde komt:

  • Waar mensen Facebook voor gebruiken en hoe jij daar slim op kunt inhaken
  • Hoe je continu volop interessante berichten kunt maken in heel weinig tijd
  • Welk soort berichten aanzetten tot een (herhaal)bezoek aan jouw zaak
  • Met welke extra functies van Facebook je je voordeel kunt doen
  • De zin en onzin van Facebook advertenties

Aanmelden

  • Meld je hier gratis aan > 
  • Kun je op dit tijdstip niet, maar wil je het webinar later terugluisteren? Ook dat is mogelijk. Meld je dan gewoon aan, je ontvangt dan later een link naar de opname van het webinar. Van live meeluisteren leer je natuurlijk wel het meeste, want je kunt dan ook je vragen stellen.
  • Heb je nu al vragen die je graag aan bod wilt laten komen tijdens het webinar? Mail je vraag dan naar info@runningfish.nl
  • Een webinar volg je vanuit je eigen locatie, via je computer met een internetverbinding.
  • Ben je niet handig met computers? Maak je geen zorgen, je ontvangt een duidelijke instructie en het is net zo eenvoudig als gewoon internetten.
Deel deze pagina
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone