Horeca Groeimodel

Meer gasten, meer omzet

Hoe kun je als horecabedrijf marketing inzetten om meer gasten te trekken en meer omzet te genereren?
Vaak denken we dan aan reclame maken, onze zaak stevig promoten. En dat is precies waarom veel reclame helemaal niet effectief is. We roepen heel hard, maar wat we roepen vinden mensen helemaal niet interessant en gaat verloren in die enorme bak reclame die dagelijks over ons wordt uitgestort.

Beginnen bij je concept

Daarom is het belangrijk om bij de inhoud te beginnen: je concept. Een sterk concept wordt gedefinieerd door een slimme combinatie van jouw kracht, de wensen van je doelgroep en van actuele trends binnen jouw omgeving. Een sterk concept trekt als vanzelf gasten aan en er wordt veel over gepraat.
Een belangrijk element voor de horeca is experience: het gevoel dat je een unieke ervaring hebt gehad na een bezoek. Een unieke experience zorgt ervoor dat je hogere prijzen kunt vragen omdat gasten nergens anders krijgen wat jij ze biedt. Afhankelijk van je concept bouw je die experience en vaak betekent het dat je echt de interactie met de gast op zoekt op een creatieve manier: online, fysiek en door de gastbenadering. Vergelijk het met de Efteling: dit pretpark is zo bezig met het creëren van een heel andere wereld rond haar attracties dat mensen graag bereid zijn er het dubbele voor te betalen in vergelijking met andere pretparken.
Natuurlijk is uiteindelijk de promotie ook wel degelijk belangrijk: dat levert aandacht, exposure, op. Dat wordt nu ook makkelijker: omdat je een duidelijk concept het en een unieke experience heb je ook echt wat te vertellen. En je laat mensen niet alleen iets zien en horen, maar geeft ze ook voorproefjes. Met events en acties zorg je ervoor dat je mensen net even dat duwtje geeft om NU te komen.

Eenvoudig toepassen, snel resultaat

Met het horecagroeimodel van Running Fish kun je al deze elementen zo combineren dat niets meer in de weg staat voor groei. Tijdens de trainingsprogramma’s leer ik je (onderdelen van) het model eenvoudig toe te passen  in jouw specifieke situatie. Vaak gaat het om de details en kun je met wat kleine ingrepen al veel groei realiseren. En komen we tot de conclusie dat er grotere stappen nodig zijn, dan doen we dat gefaseerd, zodat het behapbaar blijft. Lees over de ervaringen van enkele klanten.

groeimodel

Deel deze pagina
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone