Wat maakt ‘No pain, no gain’ zo waar?

3 redenen waarom het nodig is om te investeren in jezelf
post image

Toen ik net begon met Running Fish, wilde ik mijn methode en aanpak testen in de praktijk. Ik bood daarom een horecaondernemer een gratis traject aan, zodat ik me vrij voelde om te experimenteren. Het testen was slim, maar het gratis aanbieden was een fatale fout. En wel om 3 redenen.

1: investeren zorgt voor drive

Als jij investeert in jezelf, doe je er alles aan om je investering terug te verdienen. Je wordt er meer gefocust en creatiever van en geeft minder snel op. Doordat ik die investering niet vroeg, werd mijn klant passief: de opgedane kennis was weliswaar zeer interessant, maar er was geen druk om meteen in actie te komen. Ondanks goede voornemens liet hij zich na afloop meeslepen door de waan van de dag en veranderde er per saldo weinig. Er viel immers niets terug te verdienen?

2: investeren zorgt voor geloof in jezelf

Als je investeert in jezelf, zeg je tegen jezelf: ik geloof in mezelf. Ik vertrouw erop dat ik mijn investering terug ga verdienen. En als jij in jezelf gelooft, kunnen anderen ook in jou geloven.
Als je niet in jezelf gelooft, laat je je veel sneller uit het veld slaan als mensen zeggen: “Dat kan niet in deze tijd” of “Er is ook zo veel aanbod tegenwoordig.” Stiekem vond mijn klant dat ook, hij kon zich niet voorstellen dat hij in staat was om het anders te doen dan al die anderen.

3: investeren zorgt voor inleven

Door in jezelf en je marketingkennis te investeren, ervaar je zelf wat ervoor nodig is om die stap te durven zetten. Je moet je herkennen in het bedrijf en het aanbod, je echt aangesproken voelen. Je enthousiasme moet aangewakkerd worden, je vertrouwen in het bedrijf moet groeien en uiteindelijk moet het aanbod zodanig zijn dat je echt een voorkeur hebt. Als je dat zelf ervaren hebt, neem je dat mee naar je eigen aanbod richting je gasten. Je begrijpt ze beter als ze prijskritisch zijn en gaat ontdekken hoe je beter kunt aansluiten op wat zij willen en nog meer waarde kunt leveren.

Meer resultaat dankzij investeren

Gelukkig heb ik inmiddels mogen ervaren dat ondernemers die wél in zichzelf besloten te investeren, dat heel snel terugverdienden. Het verschil zat ‘m niet in het traject, het zat ‘m in de andere instelling die de investering zelf teweeg had gebracht.

Misschien denk je nu: “Maar ik investeer ook heel veel. We hebben laatst een nieuwe, dure oven aangeschaft en we houden onze vakkennis up-to-date met cursussen en stages. Dat is toch wel genoeg?”

Helaas, investeren in fysieke zaken en vakkenis is niet genoeg. Hoe belangrijk ook, het maakt je bedrijf niet per definitie succesvoller. Daarvoor is het nodig om te investeren in je ondernemerschap en dan heb ik het natuurlijk vooral in je marketing. Want dat is een belangrijke triggger om gasten aan te trekken!

Investeren in je eigen marketingkennis is dus heel belangrijk. Maar let wel op: investeer alleen in een adviseur van topkwaliteit. Want daarmee zeg je tegen jezelf: alleen het allerbeste past bij mij.

De allerbeste hulp hoeft niet duur te zijn. Je kunt deze week nog profiteren van een hele speciale aanbieding voor mijn gloednieuwe online programma Spotlight. Als je deze week nog dit programma koopt, bespaar je ruim 30%! Doe dit wel uiterlijk aankomende vrijdag, 24 oktober 2014. Leer hier meer over Spotlight 

Deel deze pagina
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone