6 superhandige tools voor je (online) marketing

post image

Marketing is hard nodig, maar je wilt het jezelf natuurlijk wel makkelijk maken. Daarom dit keer 6 tools waarmee je net even makkelijker, sneller, mooier of beter met je marketing aan de slag kunt.

1: Mailchimp

Als je met e-mail marketing gaat werken, vind ik dit nog steeds een heel prettig programma om mee te werken. Een template voor je nieuwsbrief maak je relatief snel en eenvoudig, goede functies voor adreslijsten en foto’s zijn binnen het programma zelf nog makkelijk te bewerken.

Er is goed nagedacht over wat je als gebruiker allemaal met e-mails wilt kunnen doen en de helpvideo’s zijn goed te volgen.

 

canva-images2: Canva

Canva (www.canva.com) is een tool waarmee je heel eenvoudig ontwerpen maakt voor Facebook-berichten en zelfs flyers of posters. Met heel veel voorbeeldtemplates, vormen en iconen ziet het er al snel gelikt uit. Wel opletten dat je echt je eigen gezicht laat zien en de templates niet letterlijk kopieert.

Drukwerk ontwerpen laat ik zelf liever over aan een professional, maar ik vind dit ideaal voor het communiceren van acties of foto’s voorzien van je logo.

 

3: Google Analytics

Een inkoppertje misschien, maar hij mag niet ontbreken in de lijst. Wil je weten hoe je presteert met je website, dan heb je deze tool gewoon nodig.
Wel even zoeken, want er zijn ontelbare opties. Als je dus weinig hebt met online, laat je dan door je websitebeheerder uitleggen hoe je de gegevens kunt analyseren en interpreteren.

 

4: YouTube

Duh YouTube! Ik bedoel dan niet voor het plaatsen van video’s, maar ook voor het maken. In YouTube maak je je eigen kanaal aan, je klikt op ‘uploaden’ en dan zie je aan de rechterkant ook mogelijkheden om een video op te nemen met je webcam of een video te bewerken. Ook kun je van losse foto’s een compilatie-video maken, inclusief rechtenvrije muziek.

 

5: Hootsuite

Fijn om je social media berichten vooruit te kunnen plannen. Zo kunt je heel snel berichten op Twitter, Facebook en LinkedIn tegelijk zetten.

 

periscope16: Periscope

Als je voorop wilt lopen, ga je voor Periscope. Daarmee zend je live uit met de videocamera van je smartphone. De video kan ook worden opgenomen en is dan nog 48 uur beschikbaar.

Als je nog nooit iets met video gedaan hebt, laat je deze tool lekker voor wat het is.

Heb je ook een superhandige online tool die je wilt delen? Reageer dan op deze mail en ik voeg je suggestie toe aan mijn blogartikel.

 

Wat heb je nu echt nodig?

Denk je nu: allemaal heel leuk, maar wat heb ik nu echt nodig om mijn zichtbaarheid te vergroten en meer gasten te trekken?
En moet ik dit wel allemaal zelf willen doen?
Mijn antwoord is: wat jij nodig hebt, hangt af van wat bij jou en jouw publiek past. En nee, je moet niet alles zelf willen doen, maar de regie hebben over je marketing is wel belangrijk.
Als je ambitieus bent en met liefde aan en in je bedrijf werkt, heb ik misschien een cadeautje voor je dat gaat helpen >

Deel deze pagina
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone