Mijn top 3: horeca huisstijlen

Slide 1
Slide 2
Slide 3
Slide 4
Slide 5
Slide 6
Slide 7
Slide 8
Slide 9

Een huisstijl wordt nog veel te vaak los van de inrichting van een zaak ontwikkeld. Een logo, de belettering op de gevel, de menukaart en alle andere elementen die een huisstijl vormen, moeten net zo goed passen bij de zaak als de bar, de stoelen en de vloer. Als alles klopt en samenvalt met de uitstraling van de mensen in de zaak, kun je pas echt spreken van een huisstijl. En zo’n huisstijl helpt je om je te onderscheiden en duidelijk te maken wie jij bent en op wie je je richt.

Daarom deze week drie zaken die erin geslaagd zijn de stijl van het huis in alle facetten te laten doorklinken.

3: Café Kafka, een café in Barcelona met een geweldige kaart, maar ook een prachtig design. Ontwerpbureau Lo Siento ontwikkelde de huisstijl met prachtige illustraties die zo uit een oud Verkade-album hadden kunnen komen.

2: Classic Burger Joint is wat de naam voorspelt. Een eenvoudige burgertent met lekkere burgers en niets dan burgers. Wondereight Brand Identity kwam met de huisstijl die niet alleen in kleur, maar ook in eenvoud 100% past.

1: De parkeergarage in Stockholm werd omgeturnd tot club/restaurant Nazdrowje (Pools voor proost). Er lijkt niets meer passend te zijn voor deze zaak dan de menukaarten aan haakjes.

Deel deze pagina
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone