Nieuwe zaak lanceren

Als je een nieuwe zaak opent, wil je vanaf de start top draaien.
Maar aandacht krijgen voor jouw nieuwe concept is nog niet zo vanzelfsprekend. Het aanbod is enorm en mensen worden overspoeld met nieuwtjes, promoties en speciale events. En de concurrentie zit ook niet stil. Het is dus zaak om echt op te vallen en nieuwswaardig te zijn.

Ga je binnen nu en een jaar een nieuwe zaak openen? Dan kun je al heel veel voorbereiden om sterk te starten.
Wil je jouw idee voor een nieuwe zaak eens toetsen bij Annet of haar eerste ideeën horen over de marketing ervan? Vraag dan hieronder een gratis LAUNCH-sessie aan. Dit is een telefonische sessie van ca. 45 minuten ter waarde van € 145.


Een concept is eigenlijk het verhaal dat je vertelt met alle facetten van je bedrijf: van je menukaart tot je personeel, van je interieur tot je promotie.
Als je al die facetten gebruikt om jouw eigen unieke verhaal te vertellen, trek je de gasten aan die bij je passen. Marketing is niet meer schreeuwen en overtuigen, maar de harten raken van mensen en de klik maken!

Fase 1: een bedrijfsmodel vinden dat helemaal past

Ook een horecabedrijf kun je op honderden manieren invullen. Maar iedere keuze heeft een impact: op de organisatie, op je omzet, marges en investeringen, maar vooral op jouw ondernemerschap en jouw leven.
Terwijl jíj het moet doen en niemand anders. Dan moet het ook wel iets zijn waar jij blij van wordt:

  • Wat zijn je wensen en ambities voor de toekomst?
  • Waar wil je afscheid van nemen of veel minder hoeven doen?
  • Hoe wil jij je tijd besteden?
  • Waar ben jij goed in en beleef je plezier aan?

In een 1-op-1 sessie van ca. 1,5 uur verkennen we de verschillende scenario’s en in hoeverre ze aansluiten op jouw wensen en ambities. Waar zitten de mitsen en maren?
En wat kun je doen om jouw ideale scenario te creëren?

Aan het eind van de sessie heb je helder wat de opties zijn en de impact van iedere keuze.
Zo kun je weloverwogen een keuze maken en daarop vervolgstappen zetten.

Fase 2: op zoek naar jouw unieke verhaal

Na een uitgebreid intakegesprek ga ik op zoek naar een aantal inspirerende horecabedrijven met een sterk concept. Bij 1 of 2 gaan we op locatie kijken. Dat helpt je om met een frisse blik naar je eigen bedrijf te kijken.

  • Hoe pakken zij dat aan?
  • Welke elementen maken een concept een opvallend sterk concept?
  • Hoe vertaal ik dat naar mijn eigen bedrijf?

Na dat bezoek gaan we samen de vertaalslag maken:

  • Wat is er nu al heel sterk aan jouw bedrijf? Hoe zou je dat kunnen uitvergroten?
  • Waar wil jij eigenlijk voor staan en beroemd om worden?
  • Hoe ziet jouw ideale gast eruit?

Als je een helder antwoord hebt op die vragen, heb je de belangrijkste ingrediënten voor jouw succesformule gevonden.

Fase 3: jouw succesformule brouwen

Nu gaan we echt de succesformule brouwen: alle facetten van jouw bedrijf passeren de revue en gaan een bijdrage leveren aan het verhaal dat jij te vertellen hebt. We maken een moodboard om het visueel te maken wat je beoogt.
Aan het eind van deze fase kun je mensen haarfijn uitleggen wat de bedoeling is: van financiers tot interieurbouwers, van medewerkers tot vormgevers. Iedereen die jou moet gaan helpen dit concept tot leven te brengen, voelt het aan.

Fase 4: jouw concept lanceren

De succesformule is de perfecte kapstop voor je marketing en promotie.
Toch vinden veel ondernemers het lastig om hun nieuwe concept met een knal te lanceren. Het duurt daardoor erg lang voordat mensen begrijpen wat er veranderd is of mensen weten het bedrijf nog onvoldoende te vinden. Erg jammer, want je hebt niet voor niets je concept ontwikkeld!

Annet weet inmiddels precies wat je wilt en kent jouw verhaal door en door. Zij vertaalt jouw concept naar een ludieke lanceringscampagne om ervoor te zorgen dat publiek en pers jou vanaf het begin weten te vinden en jij de ‘talk of the town’ wordt!
Wat dat precies betekent? Dat weten we nu nog niet, dat kan van alles zijn.
Annet bespreekt met jou het plan en samen bepalen jullie hoe en wat precies uitgevoerd gaat worden.


Twee voorbeelden:

Restaurant Proevens in Groningen werd het eerste interactieve restaurant van Nederland, waarbij de gast bepaalt welk streekgerecht volgende maand op de kaart staat. Zo kan chefkok Henkjan laten zien dat hij echt vernieuwend kookt. Resultaat:  in het eerste half jaar mooie recensies in Elsevier, Volkskrant Magazine en Nieuwsblad van het Noorden en tijdens de weekend direct een volle zaak op deze wat verstopte plek.

lees meer over Proevens

 

Herberg de Zoelensche Brug in Zoelen wilde vooral bestaande gasten van hun huidige zaak naar de nieuwe zaak ‘meeverhuizen’. Daarom werd een Laatste Avondmaal georganiseerd, waarmee ze direct betaalden voor een Eerste Avondmaal in de nieuwe zaak een maand later. Het was meteen een mooie crowd funding actie, want er werd al eerste omzet gerealiseerd voordat de nieuwe zaak er was!

 


Vanaf dit moment kun je samen met je uitvoerende partners aan de slag. Verdere hulp van Running Fish is mogelijk als je dat wilt.
Is er drukwerk, een nieuwe huisstijl of een nieuwe website nodig? Als je hier zelf al partijen voor hebt geselecteerd, kan Annet je helpen hen helder te instrueren en hun voorstellen te beoordelen (excl).
Wil je liever volledig ontzorgd worden? Running Fish werkt samen met verschillende specialisten om alles wat je nodig hebt te kunnen ontwikkelen (excl.)

Wat zit erin?

Het programma Succesformule is inclusief:

  • 1-op-1 sessie: verkenning van scenario’s versus jouw groeiambities
  • Inspiratietour: bedrijfsbezoek(en) ter inspiratie
  • Workshop om jouw unieke verhaal te verkennen
  • Bouwen van jouw unieke succesformule: overleg incl. maken moodboard
  • Marketing- en promotieplan voor de lancering van jouw concept, incl. schetsen/ visualisaties/ voorbeelden
  • Tussentijdse vragen onbeperkt mailen gedurende de looptijd van dit programma

Voor extra overleggen of afstemming met bijvoorbeeld een interieurontwerper kunnen evt. aanvullende afspraken worden gemaakt.

Dit lijkt me wel wat. En nu?

Spreekt het Succesformule Programma je aan?
Vraag dan hieronder een gratis (telefonische) verkennende LAUNCH-sessie aan ter waarde van € 145, waarin we samen bespreken of dit programma goed aansluit bij je wensen en vereisten. Uiteraard verplicht deze sessie je tot niets.
De algemene voorwaarden van Running Fish zijn van toepassing op dit product.

Bij vragen: info@runningfish.nl of 045- 260 01 16

 

 

Deel deze pagina
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone