Over mij

Zo lang als ik mij kan herinneren ben ik al dol op lekker eten. Mijn moeder hoefde niet te klagen dat ik mijn bord niet leegat. Maar het zou duren tot pakweg mijn 24e dat ik een sterrenzaak bezocht. Ik woonde al een paar jaar in Limburg en een collega raadde mij Prinses Juliana in Valkenburg aan, waar haar man chefkok was. Vol verwachting stapte ik met drie vrienden over de drempel 
 
 van een stijlvol, klassiek restaurant. We namen een kijkje in de keuken en kregen de mooiste gerechten gepresenteerd, natuurlijk met bijpassend wijnarrangement. We voelden ons misschien niet volledig op onze plaats als culinaire groentjes, maar we voelden ons zeker vips en decadent door alle aandacht en de entourage. Wat een ervaring!

Annet-246cLR

Mijn liefde voor lekker eten, of het nu chic is of eenvoudig, is alleen maar gegroeid. Net als mijn liefde voor  reizen en het ontdekken van nieuwe favoriete plekken, waar ook ter wereld. Toch bleef die liefde wonderlijk genoeg vrijwel gescheiden van mijn professionele leven. Ik werkte voor een reclamebureau met uiteenlopende opdrachtgevers, maar daar zat geen hotel, restaurant of toeristische attractie bij. Later ging ik werken bij Vodafone als retailmarketeer. Allemaal wel raakvlakken qua dynamiek en creativiteit, maar geen horeca. Zelfs toen ik een creatief communicatiebureau startte en ook wat kleinere bedrijven adviseerde, waren er weinig professionele contacten met de horeca. Ik realiseerde me dat ik allerlei bedrijven dagelijks hielp, maar de sector waar ik zelf het liefste kom, profiteerde daar niet van!

Slimme creativiteit

Ik begon anders te kijken naar de zaken waar ik kwam. Sommige bars of restaurants waren doorlopend goed gevuld, andere  juist slecht of heel wisselend bezet. Bij hotels constateerde ik hetzelfde: sommige accommodaties waren al ver vooruit volgeboekt, terwijl andere met de gekste acties en kortingen met moeite hun kamers gevuld kregen. Ik raakte erover in gesprek met verschillende  horecaondernemers en begreep dat ze vaak enorm aan het zoeken waren en van alles probeerden, zonder echt te weten waarmee ze meer gasten konden aantrekken.
Soms waren de gebruikte methodes wel slim, maar ontbrak het aan creativiteit om er echt impact mee te maken. En in andere gevallen was de creativiteit er wel, maar zat er weinig structuur of methode achter, waardoor ook dan de impact tegenviel.  Ik realiseerde me: daar liggen enorme kansen.

 

AnnetKoerhuis

Groeikansen snel boven tafel

Daarom is mijn gehele aanpak gebaseerd op slimme creatieve marketing: weten wat werkt en dat vervolgens creatief vertalen naar iets wat echt bij jouw zaak past. Op een heel praktische manier, zodat je ook met een klein budget snel impact kunt maken en een stevige omzetgroei kunt realiseren. Ik heb daarvoor het horecagroeimodel© ontwikkeld, een makkelijk steuntje in de rug om te ontdekken waar in jouw geval vooral nog wat te winnen valt. Is je concept misschien niet meer zo hot? Of valt er nog veel te winnen door een unieke ervaring ofwel experience te creëren, waardoor mensen bereid zijn meer te besteden? En vaak is er ook veel mogelijk door je zaak beter in de spotlight te zetten, meer exposure dus. In mijn trainingprogramma’s gebruik ik dit model als basis om groeikansen snel boven tafel te halen.

Werkt het voor iedereen?

Nee, de Running Fish aanpak werkt niet voor iedereen. Het werkt alleen als je ambitieus bent en bereid bent te investeren in je concept en je marketing.
Hoeveel tijd, energie en geld je moet investeren hangt sterk af van waar je nu staat en wat er nodig is om een volgende stap te maken. Vaak is er meer mogelijk dan je denkt, ook met beperkte middelen.
Je hebt geen Hotelschool nodig of andere vooropleiding, ik leer je wat je nodig hebt. En wat je niet zelf wilt of kunt doen, kun je ook aan Running Fish of een van haar partners uitbesteden.
Je leest hier wat mijn klanten daarover zeggen en wat het hen heeft opgeleverd.

Deel deze pagina
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone