Snap je jouw web developer niet?

post image

Het ligt niet aan jou.

Als je met ondernemers praat over de verbeterpunten van hun website, is het enthousiasme doorgaans niet al te groot om direct te bellen met de webbouwer.
Niet zo gek, want het verschil in DNA tussen online specialisten en horecaondernemers is vaak enorm. Voor de een is het zijn lust en zijn leven om mensen in de watten te leggen en in de dagelijkse hectiek tot een mooi resultaat te komen. Voor de ander is de computer zijn leven en code zijn taal. De liefde voor structuur, systemen en logica is groot.

 

Tegelijkertijd is het besef er vaak wel: als we online niet goed scoren, dan missen we de boot. We MOETEN er meer mee. Zeker hoteliers zijn meer en meer bereid experts in te schakelen die hen helpen online net zo zichtbaar te zijn als het hotel zelf en websitebezoekers net zo’n welkom gevoel te geven als bij de check-in.
Maar als dan een webspecialist komt praten, gaat het daar vaak helemaal niet over. Het gaat over functionaliteiten, technieken en systemen. In plaats van een gesprek over hoe je van bezoekers gasten maakt, beland je in een labyrint van mogelijkheden en onmogelijkheden. Je begrijpt het allemaal niet zo goed, maar je vertrouwt erop dat hij weet wat hij doet. Je laat hem zijn ding doen.

Mismatch

En daar gaat het dus ook vaak mis. Er worden systemen opgetuigd die voor een IT’er misschien heel erg handig zijn, maar voor de gewone gebruiker een crime. Je medewerkers schelden bij iedere kleine wijziging die ze moeten doen dat het zo’n onhandig systeem is.
Of er wordt een site gebouwd die helemaal conform technische eisen is, maar niet doet wat ze moet doen: van bezoekers gasten maken.
Of de site werkt perfect, maar er is geen budget meer om mensen naar je website te trekken. Oeps.
Je vroeg om een oplossing en in plaats daarvan heb je er een paar problemen bij.

Waar is de gids in de online marketing jungle?

Als je een goede marketingadviseur hebt, is dat jouw gids in deze online marketing jungle. Wanneer is een website nu een echt effectieve website? Hoe kies je de juiste partij om zo’n website te ontwikkelen? Hoe zorg je dat je een continue stroom aan bezoekers krijgt? Wat is de rol van Facebook en andere social media hierin?
Allemaal vragen waar je een duidelijk antwoord op moet weten, voordat je iemand in technische zin aan het werk zet.
Lastig? Misschien, maar niet half zo lastig als online marketing die veel tijd en geld kost, maar niets oplevert.

 

 

 

 

Deel deze pagina
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone