Terug naar producten

Programma Spotlight

SpotlightV2

Vang in 5 stappen alle aandacht voor jouw zaak en trek meer gasten

Herken jij dit?

  • Heeft je zaak te maken met wisselende drukte en wil je graag een meer voorspelbare, continue stroom gasten?
  • Is het niet vanzelfsprekend dat je een volle zaak hebt als je iets organiseert, zoals een thema-avond?
  • Wil je graag meer gasten trekken door je zaak te promoten, maar weet je niet goed welke kanalen je moet inzetten of wat je moet vertellen om gasten aan te trekken?
  • Of ga je binnenkort starten/ ben je onlangs gestart met je zaak en wil je snel naamsbekendheid opbouwen?

Dan is het online programma Spotlight geknipt voor jou. Dit programma focust volledig op hoe je doorlopend aandacht voor jouw zaak weet te vragen. Je leert met videolessen en telefonische vragensessies wat er komt kijken bij succesvolle promotie van je zaak en van je aanbod. Welke kanalen hebben in welk geval de meeste impact? Wat moet ik vertellen om mensen te doen watertanden en aan te zetten tot een reservering/boeking? Het komt allemaal aan bod.

5 stappen om in de spotlight te komen:

Het online programma bestaat uit 5 stappen:

Stap 1: maak de weg vrij voor succes

Om van je promotie een succes te maken heb je allereerst een concreet en meetbaar promotiedoel nodig, afgeleid van je ‘hogere doel’: meer gasten trekken.
Daarnaast heb je tijd en ruimte nodig om je promotie werkelijk te gaan doen. Je gaat immers nieuwe dingen leren en doen die je nu nog niet deed. Dat wil niet zeggen dat je nóg harder moet gaan werken, integendeel. Door te focussen op je doel en een beter inzicht te krijgen in je huidige situatie, leer je om prioriteiten te stellen, keuzes te maken en taken slim te organiseren. Dat geeft lucht!

Stap 2: voorspellen wat jouw doelgroep wil

Een veel voorkomend probleem bij promotie is dat we een heel divers publiek voor ogen hebben. Effect is dat we zo algemeen moeten communiceren, dat het eigenlijk niemand aanspreekt. Daarom verdelen we ons publiek op in doelgroepen en bepalen we, afhankelijk van het moment en ons aanbod, op welke doelgroep we focussen met onze promotie. Maar hoe weet je nu welke doelgroepen het meest interessant voor jou zijn en hoe weet je wat ze aanspreekt? Een belangrijk aspect hierin is in de huid kruipen van mensen, zodat je ze niet eens hoeft te vragen wat ze willen. Als je dat hebt geleerd, weet je hoe je hun aandacht en interesse echt kunt vangen.

Stap 3: voorproefjes

Als mensen eerder bij je zijn geweest en het beviel goed, komen ze sneller terug. Maar hoe trek je ook nieuwe gasten aan? Hoe meer mensen het gevoel hebben dat ze je zaak en je aanbod al een beetje kennen, hoe lager de drempel wordt om je zaak daadwerkelijk te bezoeken. Dat doe je door de sfeer te vangen in beeld en door woorden te kiezen die ‘plaatjes’ oproepen in iemands hoofd. Ook breng je je bedrijf tot leven door de mensen achter het bedrijf te presenteren. Zo vertel je het unieke verhaal van jouw zaak. Ook het gebruiken van positieve recensies is een mooi voorproefje. En als je mensen letterlijk een voorproefje kan geven op bijvoorbeeld een culinair event is dat helemaal aantrekkelijk! In deze stap leer je hoe je mensen verleidt in te gaan op jouw aanbod met behulp van verschillende voorproefjes.

Stap 4: events en acties

Mensen komen vaak pas in actie als ze een duwtje krijgen. Als een speciaal aanbod alleen op één moment verkrijgbaar is, creëer je een vorm van schaarste die zorgt voor actie bij meer mensen. Dat hoeft dus zeker niet altijd met een lage prijs gepaard te gaan, het gaat erom dat het aanbod tijdelijk en bijzonder is. Events en acties zijn daarnaast heel geschikt om specifieke doelgroepen aan te trekken op in rustige periodes van de week. Ook daar gaan we dieper op in.
Aan het eind van deze stap weet je met welke acties en events jouw promotiekalender gevuld gaat worden. Verder leer je aan welke kenmerken een geslaagd event moet voldoen en hoe je de organisatie ervan behapbaar houdt.

Stap 5: promotiekanalen

De website, een nieuwsbrief, Facebook, Twitter, Instagram, (lokale) media, mailings, flyers, (online) adverteren: het kan allemaal. Welke kanalen zet je nu wanneer in en welk effect mag je ervan verwachten? Hoe zorg je dat jouw verhaal opvalt tussen al die andere boodschappen?
Ook – en misschien wel juist – bij een klein budget is creativiteit een manier om grote impact te maken. In deze les leer je om jouw creativiteit te gebruiken om in de spotlight te staan.
De juiste mix van kanalen stem je af op je doel, je doelgroep, beschikbare tijd en budget.

Heel concreet gaat deelname aan dit programma je het volgende opleveren:

  • Je leert je doelgroep beter te begrijpen en beter aan te sluiten op hun behoeften. Dat zorgt ervoor dat je makkelijker ‘raak schiet’ en mensen overtuigt.
  • Je leert je creativiteit in te zetten bij de ontwikkeling van opvallende en verleidelijke communicatie. Daardoor bereik je veel betere resultaten, ook bij een klein budget.
  • Je leert beproefde promotietechnieken en –kanalen te vertalen naar jouw praktijk. Dat bespaart je veel tijd en geld, omdat je niet zelf het wiel hoeft uit te vinden en veelgemaakte fouten overslaat.

Dit online programma is inclusief:

    • 5 online lessen van ongeveer een uur, elke les bestaat uit één of meer video’s, bijbehorend schriftelijk materiaal en opdrachten om zelf te oefenen en toe te passen in de praktijk. Je kunt de video’s bekijken wanneer jou uitkomt.
    • 6 opnames van telefonische vragensessies waar je vragen van eerdere deelnemers kunt terugluisteren.
    • Een maand lang vragen stellen via een besloten Facebook groep, alleen toegankelijk voor deelnemers aan een programma of speciale abonnees.
    • Kant-en-klare templates en checklists om het geleerde snel toe te kunnen passen. Dat helpt je om niet alleen te leren, maar ook direct in actie te komen.
    • BONUS: 1 vragensessie (via telefoon of Skype) van ca. 45 minuten, in onderling overleg in te plannen

 

Wat maakt dit programma bijzonder?

Putten uit eigen creativiteit: ook effectief bij een klein budget

Running Fish helpt je in vijf logische stappen je promotie op te zetten en snel resultaat te boeken. Niet alleen door beproefde technieken te gebruiken, maar ook door je eigen creatieve brein zijn werk te laten doen. Met creativiteit kun je ook impact maken als je niet op een AA-locatie zit, of als je maar heel klein bent. En het mooiste is: creativiteit is er altijd, of je nu veel of weinig budget hebt. Dat maakt dit programma interessant voor ieder soort horecazaak en voor kleine én grote horecazaken,.

Iedereen die wil leren is welkom

Er is geen specifieke vooropleiding vereist. De wil om te groeien en te leren is je belangrijkste wapen in de strijd!

Ruimschoots gelegenheid je vragen te stellen

Naast online video’s die je kunt bekijken wanneer het jou uitkomt, heb je de gelegenheid om al je vragen te stellen of feedback te vragen op de oefeningen die je hebt gemaakt via de besloten Facebook groep.

Jouw investering

De gevraagde investering voor dit programma is € 497,- excl. btw.

Betalen in termijnen

Betalen in 2 termijnen is mogelijk. De prijs bedraagt dan € 597,- excl. btw (€ 300 eerste termijn, 297 tweede termijn, excl. btw).

 

Meld je nu aan!

Meld je aan door een mail te sturen naar info@runningfish.nl met je contactgegevens. Je ontvangt dan een digitale factuur en meer informatie.

Meer informatie

Heb je vragen? Neem gerust contact op via info@runningfish.nl of via 045 260 01 16.
Dit programma is desgewenst ook te volgen in combinatie met meer individuele begeleiding. 

De algemene voorwaarden van Running Fish zijn van toepassing op dit product.

 

 

 

Deel deze pagina
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone