Het verschil tussen weinig boekingen en volgeboekt

Waarom ik zo pietepeuterig doe over teksten
post image

Ik ken er een hoop.
Horecaondernemers met een prachtig verhaal. Met een eigen visie die het waard is om gedeeld te worden. Als je de ondernemer spreekt, raak je meteen geïnspireerd en enthousiast.
Als je hun zaak bezoekt, voel je het, zie je het, proef je het.
Dit klopt!

Maar als je website bezoekt, komt dat er niet uit.
Als je de nieuwsbrief ontvangt, mis je die spirit.
En de Facebook berichten die je voorbij ziet komen, zijn allemaal nogal reclame-achtig. Alsof dat verhaal helemaal weg is.
De teksten maken niet hetzelfde los als het verhaal van de ondernemer.

Het probleem: de taal

Met taal zijn we in staat om gevoelens te delen, ideeën uit te dragen, mensen te ontroeren en te overtuigen. Maar dat lukt alleen als je goed kunt schrijven en de juiste taal weet te spreken.
Bovendien is goed kunnen schrijven heel belangrijk geworden door de komst van internet.
Om gevonden te worden, om je zaak goed te kunnen presenteren, om op te vallen. Om mensen te raken en meer gasten aan te trekken.

Als je weet hoe je taal slim inzet, wordt al je marketing effectiever.
Als je begrijpt hoe je met woorden een plaatje kunt schetsen, heb je goud in handen.
Als het je lukt om ieder kanaal in zijn kracht te benutten en de juiste taal te gebruiken, kun je het publiek dat je bereikt makkelijk verdubbelen.
Zo trek je meer gasten aan en de impact die je maakt groeit.

Je hoeft geen copy writer te worden

Nu hoef je natuurlijk niet zelf een copy writer te worden.
Schrijven is niet een hobby van iedereen en je wilt je concentreren op datgene wat je het liefste doet.
Maar je wilt wel teksten gebruiken die echt werken en mensen aanzetten tot actie.

Helaas is dat ook niet voor iedere tekstschrijver weggelegd. Leuk kunnen schrijven is iets anders dan effectieve marketingteksten schrijven.
En het is zonde van jouw investering als je betaalt voor een leuke tekst, die uiteindelijk weinig impact maakt.
Ik heb zelf gemerkt: het toevoegen van één zin kan zelfs het verschil maken tussen slechts enkele boekingen en binnen enkele dagen volgeboekt zijn.
Eerlijk gezegd heb ik zelf ook eerst heel veel leuke teksten moeten schrijven voordat ik leerde wat goede teksten zijn. Dus ik ken het verschil!

Met welke teksten maak je grote impact?

In de GRATIS online training ‘Smakelijke Teksten met Grote Impact’ op woensdag 6 juli om 10.30 uur vertel ik je waar je op moet letten als je wilt dat jouw website en andere promotiekanalen betere resultaten boeken.

Aanmelden
Hierin komt aan bod:

  • voorbeelden van effectieve teksten voor horecabedrijven
  • 5 do’s en don’ts bij promotionele teksten
  • de belangrijkste criteria om de juiste partij te vinden voor jouw teksten
  • de 3 dingen die jij zelf kunt doen om goede teksten te krijgen die grote impact maken

Let op: het is een live online training en er wordt geen opname gemaakt.
Na aanmelding ontvang je een link om toegang te krijgen tot de training.
De training is volledig gratis en duurt een klein uur.

Aanmelden >

Aanmelden

 

 

 

 

Deel deze pagina
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone