Vragen uit de horeca over Facebook

Mijn antwoord op de 4 meest gestelde vragen over Facebook
post image

Facebook leeft onder horecamensen, zoveel is duidelijk na de respons op het artikel van vorige week. Er zijn dan ook al heel wat aanmeldingen voor het webinar op 22 september (ben jij er ook bij?). Om alvast een voorschot te nemen op dit webinar, hier vier vragen over Facebook die horecaprofessionals me recent stelden.

1: Geloof jij echt in Facebook?

Een begrijpelijke vraag als je je bedenkt dat bijna iedereen wel een Facebookpagina heeft, maar lang niet iedereen direct er profijt van heeft. Zie Facebook als een stuk gereedschap. Geloof jij in de werking van een hamer? Als je weet wat je ermee kunt en hoe je deze tool het beste kunt gebruiken, kun je er zeker je voordeel mee doen. Maar net als met een hamer, is het niet zaligmakend. Je hebt ook wel eens een boor of een beitel nodig.

2: Komt mijn doelgroep wel op Facebook?

Inmiddels is Facebook uitgegroeid tot zo’n sterk medium, dat er weinig doelgroepen zijn die niet bereikt kunnen worden via Facebook. Dus ja, ook ouderen en ook zakelijke doelgroepen vind je op Facebook. En zeker omdat horecazaken vaak meerdere doelgroepen hebben, is Facebook in de meeste gevallen wel aan te raden. Soms liggen andere (social) media meer voor de hand.
Je kunt vrij eenvoudig checken hoeveel mensen binnen jouw doelgroep op Facebook zitten. Tijdens het webinar op 22 september laat ik je zien hoe.

3: Wat moet je weten van Facebook om het slim in te kunnen zetten?

Belangrijk is om te weten hoe mensen Facebook gebruiken. Dan kun je daar op aanhaken. Mensen scrollen bijvoorbeeld vaak snel door alle berichten om de voor hen meest interessante beter te bekijken. Dat vraagt dus om berichten die zich makkelijk laten scannen: sterk visueel en in de eerste 1 à 2 regels to the point.
Ook is het van belang om te weten welke mogelijkheden Facebook biedt om contact te leggen en te houden met mensen.
Je hoeft geen expert te zijn om Facebook slim te gebruiken, je moet vooral een actieve gebruiker zijn en bij willen blijven.

4: Hoeveel tijd gaat Facebook me kosten als ik het goed doe?

Met een half uur per week kun je al zorgen voor een goede zichtbaarheid en meer gasten. Facebook hoeft niet veel tijd te kosten, als je een paar stappen volgt. Ook die licht ik graag toe tijdens het webinar.

 

En trouwens…ja, deze servetten zoals hierboven afgebeeld bestaan echt. Je kunt ze kopen bij 24dientes.

Heb jij je al aangemeld voor gratis webinar ‘Facebook Half Uurtje’?

Op maandag 22 september een gratis webinar van 13.00-14.00 u met als thema ‘Facebook Half Uurtje – Investeer een half uur per week en maak van Facebook een gastentrekker’.

Leer hoe je wekelijks met een half uurtje Facebook gebruikt om zichtbaar te worden en te blijven, mond-tot-mond reclame te genereren en (herhaal)bezoeken te krijgen. Meer info en aanmelden >

 

Deel deze pagina
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone