Ik zie, ik zie, wat jij ook ziet

Als je opvalt, trek je de aandacht.
post image

Als je opvalt, trek je de aandacht. En als je de aandacht trekt, kun je mensen verleiden je zaak te bezoeken. Meer gasten voor jou dus als je erin slaagt net even boven het maaiveld – oftewel al die andere horecazaken- uit te steken. Negen tips om te zorgen voor een zaak die opvalt tussen al die andere gebouwen.

1: LAAT IETS UITSTEKEN

Uitgangborden zijn er al sinds de middeleeuwen, dus niets nieuws onder de zon. Als jij zorgt dat iets bijzonders uitsteekt , val je een stuk sneller op. Let wel op, want iedere gemeente heeft zo zijn eigen regels over of en hoe ver iets mag uitsteken. Als je een beetje creatief bent, is er altijd iets slims te bedenken. En houd natuurlijk rekening met de looprichting van mensen: er is vrijwel altijd een primaire loop- of rijrichting, waar het merendeel van de mensen vandaan komt. Van daaruit moet je signing het beste zichtbaar zijn.

tip1_1024x400

 

 

2: GEBRUIK KLEUREN DIE ERUIT SPRINGEN

Iedereen wit of grijs in de straat? Doe jij toch een ander kleurtje! Ook hier wel even letten op lokale regels. Als die heel streng zijn, kijk dan naar de mogelijkheden om iets direct achter het raam te hangen met een opvallende, afwijkende kleur.

tip2_1024x400

 

3: MAAK ‘T GROOT

Size matters, zeker als het gaat om zichtbaarheid in het straatbeeld. Een klein detail is leuk, maar om impact te maken van afstand heb je steviger ingrepen nodig. Wat kun jij uitvergroten?

tip3_1024x400

 

4: VERLICHT JE GEVEL

Voorheen was dit een zeer kostbaar en ingrijpend verhaal. Met de huidige technieken is er echter ook heel veel mogelijk  met een klein budget. En zelfs iets kleins als je naambordje uitlichten met een afwijkende kleur lamp kan een groot verschil maken.

tip4_1024x400

 

5: DRAMATISEER JOUW STIJL

Je eigen huisstijl kan je grootste inspiratiebron zijn. Een element uit je logo uitvergroten of je interieur doortrekken naar je gevel, kan een geweldige aandachtstrekker zijn.

tip5_1024x400

 

6: VARIEER DOOR HET JAAR HEEN

Als je dagelijks een grote rode stip op de muur ziet, loop je er na een week al langs zonder de stip op te merken. Daarom is het zaak om de stip soms te vervangen of ermee te spelen. Alles is goed wat het onderbewustzijn triggert en zegt: ‘hier is iets veranderd, kijk eens wat precies?’. Winkeliers beschouwen dit als een van de belangrijkste wetten om klanten te trekken. In de horeca geldt dit net zo goed: varieer en houd het spannend. Wijzig zeker 4 x per jaar, liefst vaker.

tip6-1024x400

 

7: GEBRUIK HUMOR

Humor ontwapent en verbindt. En juist in de horeca draait het immers allemaal om de gasten laten ontspannen en lachen!.Begin er dus vast maar buiten mee, dan trek je ze ook naar binnen.

tip8-1024x400

 

8: LET OP DE (OOG)HOOGTE

Signing van afstand hangt vrij hoog, je gaat letterlijk op een afstand staan om de perfecte positie te bepalen. Maar signing vlakbij, bijvoorbeeld op de deur of het raam hangt op ooghoogte. Het lijkt een open deur, maar dit is iets wat je al snel over het hoofd ziet en niet goed over nadenkt bij het aanbrengen.

tip8b-1024x400

 

9: LAAT JE INSPIREREN DOOR ANDERE SECTOREN

Musea, kantoren en vooral winkels zijn een bron van inspiratie als je ideeën wilt opdoen voor opvallen in de straat. Loop dus regelmatig een rondje door een stad om je te laten inspireren. Op mijn Pinterest borden vind je ook nog veel meer voorbeelden.

tip9-1024x400

 

 

 

 

Deel deze pagina
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone