Aliaxis

Rechtstreeks contact met de installateur

Aliaxis is gewend om alle communicatie met de eindgebruiker, de installateur, via de distributeur te laten verlopen. Nu ervoor gekozen is om rechtstreeks contact te leggen met die installateur, vergt dat anders denken en anders communiceren.

Waar voorheen wat beurzen, brochures en (e-)mailings genoeg waren om nieuwe producten onder de aandacht te brengen, is er nu een andere werkwijze nodig.

Installateurs, vooral de jongere generatie, oriënteren zich online, hebben weinig tijd en willen heel praktisch en laagdrempelig worden geïnformeerd.

Samen met het team ontwikkel ik bij wijze van pilot een campagne waarbij we video content met de inzet van een influencer een hoofdrol laten spelen. Geïnteresseerde installateurs kunnen een gratis proefpakket ontvangen en het salesteam bezorgt vervolgens persoonlijk dat pakket om in gesprek te komen met installateurs en zicht te krijgen op hun behoeften. De resultaten van de campagne worden voortdurend gemonitord om te kunnen optimaliseren.

Het legt een goede basis voor toekomstige campagnes en zorgt ervoor dat niet alleen het communicatieteam, maar ook productmanagement, sales en andere afdelingen in de organisatie ontdekken wat er komt kijken bij deze nieuwe benadering.

Andere projecten, zoals de rebranding naar Aliaxis Belgium, helpen de medewerkers om zich ook echt als Benelux team te ontwikkelen. Als klein team moet je elkaar helpen en letterlijk over grenzen stappen.

Terug naar home